-50%
reducere de Black Friday
Cursuri de matematica si fizica online!
Incearca-le gratuit acum

Peste 3500 de videouri de cursuri cu teorie, teste si exemple explicate
www.prepa.ro

safu n-am frana.....

de sarsilovici la: 06/10/2006 09:29:00
modificat la: 08/10/2006 13:04:18
taguri: Diverse
voteaza:
O clipa ramasei tampit cu volanu in maini… Cum adica ‘sefu n-am frana’? Imi revin in simtiri si racnesc la ea cum adica ‘n-ai frana’…? Pe oglinda de privea in luneta aveam agatat capsoru magarului din Schrek…Se ranjea la mine…Mai, disperarea incepea sa atinga in mine cote alarmante…mai si eram in varful dealului si urma sa cobor Valea Campului…Ca dracu, soseaua serpuia prin padure si avea niste curbulite ase de fromos arcuite si intortocheate ceva de groaza..Coborasem de foarte multe ori si puteam sa rememorez traseul… Mai si era asa de frumusel in padure si copacei erau asa de frumos impodobiti de frunzulite si erau de tot felul stejari, artari, mesteceni,….da ce eu mai aveam timp sa-i admir cand imi negociam zilisoarele in momentele alea…Mai da tu vrei sa murim ii reprosez eu lu Suzuca…Da si incerc pedala de actiona frana de serviciu..saraca avea o cursa ase de lunga si molcoma si..Da era fleasaca..Brusc imi adusei aminte de poezia cu Penes Curcanu : “Plecat-am 9 din Vaslui si cu sergentu 10”..da la mine din 3 pedale mai erau 2 inca vii..Defapt cu una mai puteam lucra ca ailalta de dadea gaz nu puteam sa ma folosesc ca era biletu meu spre Rai sau spre…
Mai da totusi Suzuca o fost de comitet si mi-o spus din varful dealului de scranteala asta a ei deci mi-a lasat timp de actiune…
Acuma devenii evlavios si aducandu-mi aminte de orele de religie ingaman un :”nu ma lasa Doamne…”…
Deci ma facui frate de cruce cu pedala de ambreiaj si cu schimbatoru de viteze si apelai la frana de motor..Suzuca daca te impinge pacatu sa iti opresti si pistoanele te-am ras…
Aiurea o durea pe ea in dosu carburatorului in momentele alea… Cu o zi in urma reglasem frana de mana..dupa reglaje numai actiona deloc…Bun, mester mare…
Daaa si vine prima curbulita…masini in fata nu erau..Schimbasem din 4 in 3 si se mai infrana animalu… Cu o mica scasnitura reusii sa raman pe susa chiar pe banda mea de mers….Urma o portiune de vreo 50 m dreapta..incerca-i din 3 in 2…Am reusit..Suzuca mugea ca un taur in arena cu 4000 pe turometru da n-avea incotro..ea era de vina….cand colo aproape de curba la stanga ce urma o caruta cu fan ..merea la vale..defapt nu vedeam caruta ci doar o claie de fan ce luneca la vale pe susa..Am banuit ca acea caruta era sub fan ca doar nu merea fanu singur…mai si in curba..Sfidand soarta si trecand de la rugaciuni la injurii: tuti frana cu lichidu si cu placutele …Am depasit caruta in sunet de famfara, adica scrasnet de caucioace si… mai soarta o facut sa nu vina nimeni de pe contrasens..De vazut nu vedeam nik ca erau copacii asa ca am sfidat moartea si am invins…Aiurea… bine ca n-aveam lichide in vezica ca sigur le scapam in izmene… Mai si dupa curbusoara ceia venea sorasa care era de dreapta…In fata mea nu venea nimeni si cu toate ca eram in 2 tot era prea mare viteza pentru susa..Da ma tineam bine de volan si faceam si eu ca la cursele de motorete cu atas, ma inclinam spre derectia in care viram… ce minte de balamut da eram disperat…mai jos de 2 nu puteam cobora..deci ce comenzi imi ramasesera din tata masina ..VOLANU…Mai da puteam sa dau drumu la muzica sa ascult o caseta, un Andreea Bocelii ..sau puteam sa aprind o tigara..da tate astea trebeau actionate de vreo manuta de a mea..Da nici vreo mana si nici ochii nu erau dispusi sa faca altceva decat sa ma scape de la pieire..mai si primii copacei de la susa erau ase de frumusei si vigurosi si parca scuturau din frunzulite bucurosi cand treceam prin dreptul lor si parca ma invitau :vino la mine altu ba nu la mine..Eu racneam hai sic ca nu vin la nici unu…si imi vedeam de mers..mai si era asa o familie de curbe pe valea ceia si familie unita si tineau aproape una pe stanga, una pe dreapta, una mai cu bratele deschise, alta mai imbufnata mai incolacita..Eram dement de acum…eram absorbit de sosea si de volan..Cautam toate gaurile din asfalt sa trec prin ele ca poate mai incetinesc fiara…
De pe contrasens urca la deal un vecin cu masinuta sa.. ne cunosteam.. ma saluta amabil da eu ca un nebun ma uitam disperat cum sa trec pe langa el sa nu-l ating..Auzi imi mai faceam mustrari de constiinta in momentele celea …da incercam sa ma tin mai aproape de axu drumului sa nu ma fure forta cenfrifuga si sa ma zvarle in bratele vreunui copacut ca n-aveam chef de vizite pe cracile lui…
Trecu si curba ceia si parca se mai lumina orizontu..mai erau vreo 2-3 curbulite si gata drum drept..Cu ajutorul sortii am scapat de curbe..da acu cum sa opresc pe linia dreapta numa din volan…Si imi venii o idée isteata..Ii zic relaxat lu Suzuca fato iti stric o tara pudra de pe obrajoru drept si am virat catinel spre santuletu care era cam inexistent deci terasamentu dadea derect in malu de pamant de pe partea dreapta si harsand-o pe Suzuca ma oprii in scurt timp..Am invartit cheia in contact am deschis portiera si m-am indepartat de Suzuca ..m-am pravalit pe iarba si am incercat sa rememorez ce era sa incasez de la viata si cum era sa trec dincolo asa fara belet, clandestin…
Acu dupa ce mi-am revenit am inceput un scurt dialog cu fiara..Te doare maica? eu cu glas de mama vitrega?..Suzuca cu ochii in lacrimi mai avea o tara si scapa uleiu din baia de la motor de durerea juliturilor de pe partea dreapta..Nu a zis nik..Nu mai avea veselia din deal. ii pierise…
Defapt eu eram vinovat ca o mesterisem si o facusem intr-o maniera foarte proasta..Da ma ridicai in capu oaselor si am inceput sa evaluez situatia..Tabla zgariata pe dreapta da nu era infundata..totusi e bine…Cu frana eram destul de relaxat ca aveam de toate la mine si am rezolvat problema..Am surubarit la Suzuca vreo 2 ore…Si era asa de frumos afara si un soare caldut si amabil si ..Mi-o fiert el o tara creierii da nu-mi pasa ca eram viu si nici masina nu era chiar praf facuta…
Am scos-o pe Suzuca din malu care ne-o infranat si am mers cale de vreun Km am virat stanga pana pe malu paraiasului X si am spalat-o o tara..i-am dezinfectat ranile, le-am evaluat si ..saraca o stat ase de linistita si nu zicea nik..exact ca un copil care a facut boacana si tace sa nu o incaseze…
Atunci am tras eu neste foloase din patanie asta:
- nu trebe sa repari ceia ce functioneaza..Cica o zis asta unu Murphi..Cine a stat sa-l creada, da saracu a avut dreptate;
- nu trebe sa intri in gura familiilor mari si unite vezi padurea si soseaua cu tate curbulitele ei;
- in curba sa nu te saluti cu vreun cunoscut;
- trebe sa ai grija de lucruri , in cazu meu de masina…
- natura e asa frumoasa da trebe timp si viteza mica sa o admiri.
Spre seara m-am inturnat cu Suzuca acasa..saraca o tors ase frumusel si eu am avut grija sa o manevrez in asa fel incat sa nu simtasca usturimea ranilor suferite…
Pe drum i-am facut promisiuni ca o vopsesc o fac frumoasa ca ii cumpar accesorii noi si ii schimb si filtre si placute de frana si ….
Se mai veselii ea si cum aveam cativa metri pana sa intram in oras o zis…Sefu eu ma opresc o tara din proprie initiativa pe dreapta ca nu mai am de baut..
Nu m-am suparat ca mi-am dat seama ca benzina din rezervor era pusa de la plecare cu zgarcenie iar mersul la 4000de ture papa…
Am luat bidonasu si m-am dus sa i-au benzina…
Mergeam asa de incantat ca eram viu si eram bucuros ca am masana cu vointa…
Ascultati la mine masina cu vointa e lucru mare… geaba soferu daca masina nu vrea..da acu nu se vand masini cu vointa ci doar masini sofisticate…da oricat de sigure ar parea ele mai ingrijitiva si voi de ele asa preventiv… Si inca ceva daca masina tace e prea silentioasa sa nu stati relaxati..poate va cloceste ceva vreo bucurie…cascati ochii ca de nu…
Si feriti-va sa intrati in altercatii cu familiile mari ! E periculoase! Va salut!
comenteaza . modifica . sterge
semnaleaza adminului . adauga la bookmarkuri