Cursuri de matematica si fizica online!
Incearca-le gratuit acum

taguri: Proza_scurta
voteaza:
Monstruletu Gym

Pun pariu cu oricare din voi ca n-ati fost niciodata pe lacu in apa caruia imi petrec veacul.N-am o varsta anume.Ani secole eu is acolo de cand ma stiu. Parinti n-am avut.Am fost parasutat acolo de Al de Sus odata mai demult sa traiesc .
Sa va zic cum e lacu. Lacu e frumos.E casa mea deci e frumos si ma mandresc cu lacu meu albastru. In tate zilele ma preumblu prin toate coltisoarele lui. Nu sperii pestisorii si nici nu-i pap. Poate e greu de crezut da eu nu mananc niciodata nimic. Cat is de mare? Nu pot spune exact da nu fac valuri mari cand ma deplasez.
Lacul meu e flancat de munti cam plesuvi in crestet si cu plete verzi de brazi pe poale. Pa malul lacului sunt case ale oamenilor. Oameni astia traiesc din roadele pamantului . Peste din lac, cate o vacuta, niste mioare…vorba ceia iarba este …dar si oamenii sunt bunicei la inima ….poate de asta au casute dragute din barne si acareturi simpatice…sunt si pontoane la care-s ancorate barcutele pescariasilor….
Padure din belsug si verde, de un verde incredibil…scot capul din apa ma uit in jur vad padurea si simt aerul curat si …mai is cel mai fericit monstru ….
Ve-ti spune ca eu ca si monstru is singur da nu e asa..eu is fratele un pic mai mare al pestilor din lac. In lac e mare familie.eu n-am barlogul meu in apa…n-am un cotlon al meu . Al meu e tot lacu si toate cotloanele si daca vreu sa ma incolacesc intr-un colt pot sa dorm si spate in spate cu vreun banculet de pesti si nimeni nu are pricina cu noi….
Nu-s fabrici si uzine care sa ne otravesca apa…
Oamenii stiu cate ceva de mine da nu ma vad ca pe o creatura oribila… stiu ca eu sunt acolo in lac ca sunt peste tot prin apa si ca nimanui nu am facut vreun rau…
Nu prea sunt de acord cu faptul ca mai pescuiesc din cand in cand cate un fratior de-al meu . odata am facut sedinta cu fratii mei pestii si le-am prezentat ca tehnica de supravietuire cum sa papi rama din carlig si a te feresti de a ajunge in oala pescarului…
Fratii lacomi se pierd in fata ramelor dolofane si ajung sa fie scosi din apa si ulterior papati…
De ce imi zic oamenii Gym? Pentru ca daca vad vreunu cu vreo plasa de pescuit am grija sa ajunga la urechile respectivului un geamat asa sinistru , un sunet de vine de peste tot din jurul lui din toata maretia lacului si respectivu lasa si plase si sfarama in maini ramele barcii vaslind cu groaza spre mal…Pe lac nu permit nici barcile cu motor..fac zgomot si tulbura linistea apei si a muntilor de-l inconjoara….
Intr-o dimineata am scos capsoru din apa si am privit in jur…barca lu Mos N.. era cam pe la mijlocu apei…Nea N e mai chefliu si uita de multe ori sa mai ancoreze barca de ponton…saraca ajunge impinsa de curenti prin mijlocu apei..Nea N cand se desteapta din aburii sticlei apeleaza la vreun vecin sa recupereze barca…Si atunci vecinul ii bate obrazu: mai nene da iar ai baut..mai da la varsta mata?...Da il ajuta…
Da si in dimineata cu pricina am vazut mai intai barca lu mos N…era ea asa frumos lacuita si …Mosu avea grija de ea in zilele de abstinenta…
M-am uitat la oglinda apei…mai o linie mai dreapta ca suprafata apei n-am vazut niciodata…in dimineata aia nici vantul nu adia, nu era ceata, se vedea perfect in jur…apa linistita respira aerul curat al diminetii….pe mal am vazut casele oamenilor..unele cosuri de fum mai eliberau firicele firave ….in spatele caselor se inalta muntele..Urcam cu privirea trecand de case..intram in padure..primii copaci…frunze uscate pe jos fosneau sub apasarea privirii mele..Urcusul incepea sa fie destul de anevoios…ma agatam cu privirea de cate un copacel mai falnic si obosind ma uitam in sus in lungul tulpinii si ii spuneam: mai da inalt si falnic ai mai crescut..Si dupa ce ma mai odihneam continuam sa urc…descopeream si cate o poienita cu iarba verde si floricele si fluturasii incepeau sa colinde cu un zgomot aproape imperceptibil al aripilor… si am inceput sa excaladez si staci mai golase…ma agatam de cate o crapatura,de cate un ciot de stanca … Si pe masura ce urcam cu ochii mintii ma uitam inapoi..vedeam lacul si crestele din jur si casele din jurul lacului…..
Si mai spre varf am descoperit si cateva palcuri de zapada …Si am ajuns ostenit de atata drum al privirii in varf…
M-am intors cu privirea si am ramas asa mut fata de mine…mai da ce mosie mare avem noi cei din jurul lacului….Si de acolo din varf am plonjat cu privirea in apa si am facut un tur de lac si prin adancuri si inconjurand lacul pe langa mal…
Eram asa de fericit incat am vrut sa strig sa imi afirm bucuria dar inca multi din cei care dadeau frumusete peisajului dormeau…Am strigat in mine si am vuit de bucurie…
In ziua aceia am dus la mal barca lu Nea N. Mosu deja se trezise si batea in poarta la vecin sa-l ajute sa recupereze barca…Mosu a ramas transit cand a vazut-o la mal…
Da si lacu meu e frumusel si pentru ca ma ingrijesc de el , pentru ca si oamenii din jur is de omenie si pentru ca nimic nu-i atat de viclean cum se intampla dincolo de muntii care ne apara de restul lumii…
Odata am tras cu urechea la discutia dintre un tip de dincolo si un localnic….Am auzit ca nu-s dincolo locuri ca aici…Am sa le spun si alor mei de locu asta..Si atunci am facut ce stiu eu sa fac sa apar locul…Am gemut groaznic…A vuit tot locul …Hectare de apa si de padure si de creste si…nenea exaltatu s-a scapat in izmene si …A fost linistit de localnic care i-a explicat ca asa se intampla daca vii aici in locul asta linistit si verde si curat, cu ganduri necurate…Nu i-a spus de mine…poate venea o ceata sa ma vaneze sa ma puna in formol pe undeva in vitrina sa se mire lumea privind un monstru….
Si acum nu v-am descris cum arat…Cum arata monstrul Gym ..da nici nu trebuie..e taina mea si a fratilor mei cei din apa lacului …Daca vreti sa ma vedeti veniti in locul descris…sa veniti cu ganduri bune ca altfel ne suparam si….
Am uitat sa va spun ca deasupra locului se inalta cerul albastru care niciodata de cand ma stiu eu in apa lacului, nu a avut alta culoare…da nemarginite sperante Uite ma gasiti ca si continut al unui sandwitch..intre albastrul cerului si albastrul lacului…
Da hai sa va spun un secret :lacu asta nu e nicaieri pe lumea asta si totusi poate fi pretutindeni..Doar sa aveti ganduri bune si il veti gasi…..
comenteaza . modifica . sterge
semnaleaza adminului . adauga la bookmarkuri