-50%
reducere de Black Friday
Cursuri de matematica si fizica online!
Incearca-le gratuit acum

Peste 3500 de videouri de cursuri cu teorie, teste si exemple explicate
www.prepa.ro

Concursul...

de pescadorul la: 04/04/2007 16:29:11
taguri: Proza_scurta
voteaza:
Branesti 3, cum intri pe balta, pe partea cu vile malul este inalt si locurile sunt sapate in panta abrupta, accesul fiind facut mai mult pe branci… acum sunt pavate cu pietre. Sunt doar cateva bune, cele dinspre dig cred ca se lasa de la un pescar la altul, din tata in fiu, mostenire, ca nu le-am gasit niciodata libere. Urmeaza digul si malul de vis-a-vis care este impadurit si stai ca in Rai caci soarele nu patrunde prin ‘perdeaua verde’ dar noi n-am ajuns niciodata acolo, de lene. Nu puteai sa treci digul cu masina si pe jos era prea ‘obositor’ asa ca preferam sa ne prajim acolo in scobiturile alea, vizitati de capre, oi si alte dobitoace, latrati de cainii de la vile si prafuiti de masinile care treceau, de sus in jos, pe poteca de deasupra. Pestele avea toane, cateodata tragea in draci de stateau paznicii prin zona sa nu pleci cu portbagajul plin, alta data nu-i vedeai culoarea.
Baga piciorul in pedala si misca cutia asta de conserve mai repede ca iar nu prindem locuri mai Schumacher… Da ce am si plecat?… Puneti-va centura sa nu cadeti din masina, de ras… Vezi ca accelereaza o caruta pe langa tine, stinge felinarele sa nu sperii calul… Mai bine o impingem ca ajungem mai repede… Viorele da tu o fuga inainte si ocupa doua locuri ca pana ajungem si noi cu trasura asta se lumineaza… Doamne multumesc ca am intrat in Branesti, fa dreapta si opreste motorul ca o luam vale si merge mai repede… si in aceasta atmosfera destinsa am cotit pe niste ulite, am trecut un canal si am intrat pe balta. Ici, colo, bezna era strapunsa de luminite, semn ca altii au fost mai harnici sau aveau masini straine. Am gasit doua ’scorburi’ goale in mal si le-am umplut repede cu calabalacul nostru, Broasca si Viorel intr-una, eu si Misu in alta.
La ora aia soarele haladuia pe alte meleaguri si mai avea ceva timp pana sa ajunga sa lumineze locul. Eu cu termosul si tigarile, Misu cu plasa cu mancare, am mers in vizita la ceilalti doi sa le facem galerie. Ca de obicei Viorel era deja cu toate ‘efectele’ insirate si bajbaia prin ele la lumina unei lanterne. Broasca isi bagase juvelnicul la apa si se chinuia sa desfaca minciogul considerand ca sunt semne bune pentru partida de pescuit ce avea sa urmeze… Desfa-l repede ca acum arunca nebunul si agata vreun caras chior ce vrea sa se sinucida, radeam noi privindu-le pregatirile… Uite cine vorbeste, va ranjiti ca boii dar sunteti niste putori cum n-am mai vazut… Va desfaceti si voi crengile alea cu care dati, pana diseara?… au raspuns ei cu aceeasi moneda.
Facem concurs, care pereche are mai mult peste, pana la pranz, primeste de la ceilalti mici si bere… a aruncat Mihai manusa. Propunerea fiind acceptata am fugit la noi goniti de lumina ce incepuse sa creasca in intensitate si de grija de a recupera cat mai repede handicapul. Matinalii aveau deja cateva capturi si nu le mai tacea gura de bucurie. Am trecut repede la treaba plini de speranta. Timpul curgea si cateva vizite de control la ‘inamici’ ne-au convins ca zeita Fortuna era la ei in tabara. Nu mai aveam cum sa-i ajungem, doar poate vre-o minune. La 12 fix Broscoiu, purtatorul de cuvant, s-a prezentat cu comanda… Hai fuguta, 20 de mici si 4 beri ca fraierii stiu de ce… ne fierbe esofagu.
Am lasat in urma pe prietenii nostrii, am iesit la sosea si ne-am oprit la primul gratar fumegand din Branesti. Eram sfarsiti de sete dar satui de apa calie din bidoane. Misu, un Gogea Mitu dar pe latime, era si lesinat de foame si abia astepta sa guste micii ce sfarariau pe jeratic. Probabil, ca reminiscenta a apucaturilor canibale din istoria omenirii, a consumat doi direct din tavita, cruzi. Gratargiul il privea cu respect ca pe un cunoscator… Cum e domnu, e buni… Scoate-i repede vreo douazeci din foc ca domnu-ti mananca carnea cu tot cu tavita, l-am indemnat eu. Pana sa dea bauturile de la frigider, Mihaita facuse prapad in farfurie si isi lingea degetele de grasime si mustar. Am luat si ‘portia trofeu’ si impodobindu-l pe ‘micutul’ cu ‘lichidele’ am plecat la masina, nu inainte sa dam gata cate doua inghetate de caciula.
Broscoiu si Viorel zaceau sub umbrela si doar fumul de tigare ce iesea de sub ea demonstra ca inca ne mai asteptau, in viata… Unde dracu ati fost mai nene, am crezut c-ati emigrat… Mai aveam putin si ne uscam de tot, bine ca v-ati umflat voi matul… ne-au intampinat amicii diperati. Mihai, care-si facuse plinul, a facut un semn sugestiv cu palma la indoitura cotului si a coborat la locul lui, insotit de cateva cutii brumate, iar noi ne-am strans sub umbrela sa mancam comentand plecarea ‘capcaunului’ satul cu expresii nu prea ‘ortodoxe’. Micii au disparut rapid impinsi de berea rece, fara numar, numai eu am primit indicatii… Tu n-ai voie alcool ca esti sofer si cum soferii sunt mai prosti ei beau apa, m-a atentionat Viorel in timp ce sorbea zgomotos… Lasa-l mai sa guste si el ca i se usuca beregata si face hepatita de pofta, scurge cutia asta, m-a invitat Brosca ranjind… Dar eu nu-mi faceam probleme, cola sa fie si eram multumit. Dupa festin am coborat langa Misu sa-mi verific lansetele.
In acea zi aveam cu ce sa dovedim acasa ca am fost pe balta dar mai era destul loc liber in juvelnice pe care speram sa-l micsoram dupa amiaza, dupa ce soarele incepea sa coboare din crestetele noastre. Macar pana plecam sa rasturnam situatia cu o ‘victorie de palmares’ ca sa spalam ‘rusinea’…

pescadorul
comenteaza . modifica . sterge
semnaleaza adminului . adauga la bookmarkuri