-50%
reducere de Black Friday
Cursuri de matematica si fizica online!
Incearca-le gratuit acum

Peste 3500 de videouri de cursuri cu teorie, teste si exemple explicate
www.prepa.ro

RUGACIUNEA


de maitreya82 la: 24/08/2007 13:22:36
rezumat: cateva cuvinte despre rugaciune
taguri: La_o_cafea 
voteaza:
IUBESTE SI FA CE VREI, ROAGA-TE SI FA CE VREI


Rugaciunea este forma fundamentala de raportare la Dumnezeu, de stabilire a unei relatii personale cu El. Crestinul aflat in
rugaciune devine "impreuna cetaten cu sfintii,cu oamenii din casa lui Dumnezeu" (Efeseni 2,19) , parte a lacasului Lui. Ruga
ciunea placuta Domnului este cea de multumire, rostita de un suflet neprihanit care asculta vocea tainica a Duhului Sfant: "caci nu stim cum trebuie sa ne rugam, dar insusi Duhul
mijloceste pentru noi cu suspinuri negraite." (Romani 8, 26). Multumirile aduse Domnului sunt parte importanta a unei
rugaciuni, pentru ca preocuparile lumii sunt deja cunoscute in fata lui Dumnezeu: " Arunca grija ta Domnuluiu si El
insusi te va hrani." (Psalm LIV, 25). Se stie ca un suflet umil, neprihanit aduce mai multa lumina in rugaciune decat unul necredincios prins in patimile lumii, iar pilda vamesului si a fariseului din Evanghelia dupa Luca este graitoare in acest sens.
Prin rugaciune este pusa in fata noastra neputinta si pacatele care devoreaza incetul cu incetul sufletul. Smerenia si pocainta sunt fundamentele rugaciunii. Importanta neprihanirii o aflam in Filipeni, unde Sfantul Apostol Pavel indeamna la inlaturarea intunericului din suflete si la continua cautarea a Luminii: "Fiti fata prihana si curati, copii ai lui Dumnezeu, fara vina, in mijlocul unui neam ticalos si stricat, in care straluciti ca niste lumini in lume"(Filipeni 2, 15). Prin smerenie, omul se departeaza de faptele firii pamantesti si astfel aduce in sufletul sau Harul primit de la Dumnezeu, caci Iisus insusi a cunoscut smerenia si a indemnat lumea sa aleaga o asemenea fapta duhovniceasca care hraneste sufletul pustiit cu iubirea lui Duimnezeu: "Invatati de la mine ca sunt smerit si bland cu inima". (Mt. 11, 29). Smerenia vine dupa o cadere in Infernul deznadejdii, a patimilor care intuneca frumusetea sufletului, inlaturand astfel haina de lumina primita de om de la nastere: "Caci firea pamanteasca pofteste impotriva Duhului si Duhul impotriva firii pamantesti: sunt lucruri potrivnice unele altora, asa ca nu puteti face tot ce voiti". ( Galateni 5. 17). Despre intelegerea omului care pierde harul pentru a regasi "amintirea de Dumnezeu", cuviosul Siluan Anthonitul ne invata ca lupta cu patimile lumesti si biruirea lor cere o permanenta smerenie insotita de rugaciune, dar pastrarea
mintii in lupta impotriva puterii demonilor: "Tine mintea ta in iad si nu deznadajdui" ( Intre iadul deznadejdii si iadul smereniei, cuviosul Siluan Athonitul, ed. Deisis, Sibiu, 2001) trebuie sa fie continua.
Ioan Scararul identifica smerenia cu "zdrobirea inimii" si o prezinta ca un rezultat al credintei si al pazirii inimii de intristarile lumesti, de o viata iubitoare de averi, care supune totul patimei banilor: "Tu n-ai nici parte, nici sort in toata treaba aceasta, caci inima ta nu este curata inaintea Domnului" (Fap. 8, 21). Credinta insoseste smerenia "cel neprihanit prin credinta va trai"( Galateni 3.11) si aduce salasluirea lui Dumnezeu in sufletele care implinesc prin neprihanire, credinta, indelunga rabdare, bunatate si blandete voia Domnului.
Fara credinta nu poate fi gasita calea spre Domnul, omul nu este destoinic de a-l urma pe Iisus si de a se desavarsi in Duh.
Rugaciunea cere liniste interioara: "Daca n-ai nimic de zis asculta-ma! Taci si te voi invata intelepciunea" (Iov 33,33), il sfatuieste Elihu pe Iov pregatindu-si cuvintele de preamarire a puterii divine, dar si inlaturarea gandurilor desarte din inima : "Acesti oameni ma cinstesc cu buzele, dar cu inima sunt departe de mine" si "Nu oricine imi zice Doamne, Doamne va intra in imparatia Cerurilor". Simpla rugaciune facuta cu gura nu este de folos, ci se cere repetarea deasa a acesteia si folosirea a putine cuvinte si a virtutilor crestinesti: "Nu te grabi sa deschizi gura si sa nu iti rosteasca inima cuvinte pripite inantea lui Dumnezeu" (Eccl. 5, 2) pentru ca "Dumnezeu este duh si cine se inchina lui trebuie sa se inchine in duh si adevar" (Ioan IV, 24). Staruinta in rugaciune este redata de Sfantul evanghelist Luca: "se cuvine sa se roage pururea si sa nu se leneveasca" (Luca 18, 1). Alte virtuti duhovniceasca sunt infranarea gandurile ticaloase, instrainarea fata de lumea vazuta si nevazuta, caci "cel care s-a atins de frumusetea rugaciunii, va fugi de multimi ca un asin salbatic"(Pateric, avva Arsenie 16).
In fiecare moment al vietii noastre suntem fie mantuiti, fie osanditi. Fiecare clipa ar trebui inteleasa ca o anticipare a mortii cerandu-se indemn la veghere in asteptarea Fiului omului care va veni "in ceasul in care nu va ganditi" (Luca 12, 40) ,
pentru a chema la El pe cei milostivi: "Staruiti in rugaciune, vegheati in ea cu multamiri" ( Coloseni 4, 2).
Rugaciunea poate primi un raspuns direct: "Atunci tu vei chema si Domnul va raspunde, vei stiga, si El va zice: Iata-ma!" (Is. 58, ) sau indirect caci orice lucru isi are timpul sau: "Toate isi au vremea lor si fiecare lucru de sub ceruri isi are ceasul lui". (Eccl. 3, 1). Rugaciunea este un act comun , care se arata in experienta adunarii alaturi de altii, pentru ca cel care se roaga nu se roaga doar pentru sine, ci pentru toti: "Va indemn dar, inainte de toate sa faceti rugaciuni, cereri, multumiri pentru toti oamenii...Lucrul acesta este bun si bineprimit inaintea lui Dumnezeu, Mantuitorul nostru" (Timotei 2, 1).
Dumnezeu se arata simplitatii si smereniei, ci nu intelepciunii ajunsa fara de folos, nici o rugaciune nefiind pierduta in fata Lui indiferent daca este buna sau rea, lunga sau mai scurta. Prin citirea cartilor sfinte, a primirii Invataturii evanghelice: " Cuvantul lui Hristos sa locuiasca din belsug in voi in toata intelepciunea. Invatat-va si sfatuiti-va unii pe altii cu psalmi, cu cantari de lauda si cu cantari duhovnicesti, cantand lui Dumnezeu cu multamire in inima voastra." (Coloseni 3. 16) sufletele urmeaza calea imparateasca "care vine prin credinta in Hristos, pentru toti si pentru toate cei ce cred in El" (Romani 3, 22).


comenteaza . modifica . sterge
semnaleaza adminului . adauga la bookmarkuri

comentarii (10):


*** - de anisia la: 24/08/2007 18:52:32
este rugaciune doar daca reciti ceva din biblie, rugaciuni pre-scrise de altii?
care pentru tine poate nu reprezinta nimic...

sau
mai degraba

e rugaciune acea marturisire pe care o faci Domnului intr-un moment de sinceritate absoluta, cautand o ureche plecata, un umar propta, o mana intinsa?
#229728 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
*** - de jeniffer la: 26/08/2007 00:18:44
Sint care nu au nevoie sa se roage unei fiinte inchipuite, nu au motive sa creada ca duhurile sint reale.
#229965 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
Admin - de Lascar Barca la: 26/08/2007 00:46:26
te rog frumos trimite-o in eter.Risca sa faca pui!!!
#229967 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
? - de maan la: 26/08/2007 10:06:36
trimite-o in eter.Risca sa faca pui!!!
si cam ce reguli a incalcat, ca sa fie data afara?


#230016 (raspuns la: #229967) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
*** - de andrushca la: 26/08/2007 10:11:35
Mai, mie chiar mi se facuse dor:)

alex
#230019 (raspuns la: #230016) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
*** - de maan la: 26/08/2007 10:34:19
adevarul e ca si mie mi se facuse dor de aia care se plangeau ca-s unii pe-aici care alunga userii prin comportamentul lor de tot rasu'.
#230032 (raspuns la: #230019) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
anisia - de cattallin2002 la: 27/08/2007 20:59:28
Eu cred ca si asa si asa. Rugaciunile scise de altii sint de fapt ale sfintilor si sint mai deosebite.
Se spune ca rugaciunea ne uneste cu Dumnezeu. Faptele bune ne apropie, dar rugaciunea ne uneste. Probabil noi nu ne dam seama de puterea rugaciunii pentru ca ne rugam rar. Am citit ca exista mai multe trepte ale rugaciunii. Cea mai de jos este cea numai spusa (fara sa ne gindim ce zicem), apoi urmeaza cea a mintii si apoi a inimii. Chiar o rugaciune mecanica, dar deasa, duce la o crestere in timp. Se ajunge la o dulceata in inima in timpul rugaciunii si la indeplinirea cererii (daca exista).
Cum spunea si autoarea subiectului, rugaciunea este hrana sufletului, asa cum mincarea este hrana trupului. Dupa moarte, singurul lucru care ne ramine este rugaciunea din timpul vietii.
Tot ea ne face, prin apropierea de Dumnezeu, sa trasam corect limitele intre bine-rau, adevarat-neadevarat,etc. E ca un fel de intuitie (s-au facut si studii pe tema asta).
Ca o comparatie, o rugaciune care se citeste la rugaciunile diminetii (deci scrisa de altii), a sfintului Issac Sirul: "Doamne si Stapinul vietii mele, duhul trindaviei, al grijii de multe, al IUBIRII DE STAPINIRE si al GRAIRII IN DESERT, departeaza-l de la mine. Iar duhul curatiei, al gindului smerit, al rabdarii si al dragostei daruieste-l mie, slugii tale. Asa, Doamne, imparate, daruieste-mi sa-mi vad greselile mele si sa nu osindesc pe fratele meu, ca binecuvintat esti in vecii vecilor."
Eu trebuie sa recunosc ca de obicei le fac pe cele negative din cerere, iar cele pozitive sint cam departe de mine.
#230398 (raspuns la: #229728) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
maitreya82 - de cattallin2002 la: 27/08/2007 21:15:19
Ai spus in mesajul tau cam tot ce se putea spune despre rugaciune. Nu stiu cine ar fi putut scrie mai bine.
O sa adaug doar un citat dintr-un duhovnic:
"Rugăciunea este maică şi împărăteasă peste toate faptele bune. Dar cum este ea maica tuturor faptelor bune? Că doar marele Apostol Pavel spune: Şi acum rămân acestea trei: credinţa, nădejdea şi dragostea; iar mai mare decât toate este dragostea.. Nu spune aşa?

Deci iată că cea mai mare faptă bună nu-i rugăciunea, după Sfinţii Părinţi, ci este dragostea. Dar de ce totuşi Sfinţii Părinţi au spus că rugăciunea este maică a tuturor faptelor bune? Pentru că ea aduce în sufletul nostru şi pe dragoste. Dragostea de Dumnezeu şi dragostea de aproapele nu vin pe altă cale în sufletul nostru, decât pe calea rugăciunii!

Bunăoară să spun: dacă ai supărat pe cineva sau te-a supărat cineva şi începi să-l pomeneşti la rugăciune, numai vezi că, de la o vreme, se ridică ura din mijloc."
#230408 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
*** - de jeniffer la: 28/08/2007 13:36:23
Cultul unei puteri supranaturale a dat nastere religiilor monoteiste si inlocuit stiinta, bazata pe studiul logic. Faptele imaginare crezute reale, prin ideea diferentei oamenilor de celelalte fiinte prin viata dupa moarte, nu pot inlocui raspunsurile obtinute prin observatie. A gindi prin natural este mai bine decit prin supranatural inchipuit.
#230607 (raspuns la: #230398) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
*** - de cattallin2002 la: 31/08/2007 20:12:31
Jeniffer, ma bucur ca te revad. O sa iti raspund la alte subiecte.
#231837 (raspuns la: #230607) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul


-50%
reducere de Black Friday
Cursuri de matematica si fizica online!
Incearca-le gratuit acum

Peste 3500 de videouri de cursuri cu teorie, teste si exemple explicate
www.prepa.ro
loading...


loading...

cautari recente
mai multe...

linkuri de la Ghidoo: