Cursuri de matematica si fizica online!
Incearca-le gratuit acum

Peste 3500 de videouri de cursuri cu teorie, teste si exemple explicate
www.prepa.ro

Jocuri vechi si noi.


de httbogdan la: 11/11/2012 20:39:59
rezumat: jocuri din copilarie.
taguri: Canasta cu Remy Diverse 
voteaza:
In urma cu ceva timp eram inebunit dupa canasta.
Pentru cei care nu au jucat niciodata, sau pentru cei care au uitat regulamentul am zis, "in mintea mea bolnavicioasa" sa il afisej si aici.

Bafta jucatorilor.

Setul are 4 table de joc si 106 piese dintre care:

104 sunt numerotate de la 1 la 13 si de patru culori diferite, fiecare culoare avand doua serii de la 1 la 13.
2 piese au imaginea unui chip pe ele si acestea se numesc “joly”.
2-arii si joly reprezinta “valori” adica pot inlocui alte carti. (la jocul de canasta sunt 10 jokeri).


Jocul se joaca in 2, 3 si 4 persoane. De obicei in 4 pentru a forma 2 echipe. Partenerii unei echipe stau la masa, fata in fata.


Pregatirea jocului:

Fiecare dintre jucatori isi ia cate o tabla de joc.

Piesele se amesteca cu fata in jos pe masa, iar apoi se construieste un zid format din 15 gramezi de cate 7 piese. Piesa care ramane in plus este folosita la facutul jocului de catre unul dintre jucatori ales pentru prima data aleator, dupa care de la al II-lea joc cel ce face piesele fiind cel din dreapta celui care le-a facut anterior.

Cel ce face piesele ia piesa ramasa in plus si o aseaza in gramada cu numarul de pe ea, numarata fie de la stanga la dreapta fie de la dreapta la stanga, ridicand prima piesa si punand-o pe aceasta in locul ei. Piesa ridicata se aseaza pe urmatoarea gramada cu fata in jos.



Aceasta gramada se da jucatorului din dreapta celui care a facut piesele, acesta fiind si primul jucator. Gramezile se impart in continuare, fiecarui jucator revenindu-i cate 2 gramezi. Dupa ce fiecare jucator si-a primit gramezile, gramada imediat urmatoare se pune peste urmatoarea gramada marcandu-se astfel de unde se vor trage pe viitor piesele. La impartire daca se ajunge la sfarsitul gramezilor si inca mai trebuie impartite la jucatori atunci se continua impartirea acestora din celalalt capat.

Jocul:

Se impart cate 14 carti la fiecare, iar cel din dreapta celui care a facut cartile primeste 15 si decarteaza primul. Restul de carti se pun in mijloc, se intoarce prima si se aseaza alaturi…sub ea se pune “surpriza” alcatuita din tot atatea carti cat indica numarul de pe cartea intoarsa prima. Primul nu trage carte, doar pune jos o carte peste surpriza. In acel moment vine randul urmatorului jucator (in sens trigonometric) sa traga o piesa din gramada inaltata, care la randul sau va lasa jos o piesa de pe tabla. Piesele lasate jos la sfarsitul fiecarui tur sunt asezate una peste alta peste surpirza (in ordinea jucatorilor).

Tura jucatorului incepe prin a lua o carte si se termina prin a lasa o carte jos, astfel incat pe tabla sa fie cel mult 14 piese la terminarea turei.

Obiectivul jocului este de a “etala” piesele de pe tabla asezandu-le in formatii in dreptul uneia dintre echipe, pentru a face minim 2 canaste. Scopul jocului este realizarea unui numar de puncte, 10.000. Castigatorii sunt cei care ajung primii la 10.000 si inchid jocul. In cazul in care nu inchid jocul se continua pana cand cei ce au punctajul mai mare sau egal cu 10.000 puncte reusesc sa inchida.

La etalare se folosesc numai terte, in acet joc “suitele” nu exista. Se pot folosi si “dublele” pentru a forma o terta.



Sistemul de punctaj:

1 25 puncte
2 (joly) 20 puncte
3 (rosu, galben) 100 puncte
3 (negru, albastru) - 100 puncte
4 –6 5 puncte
7 – 13 10 puncte
joly 50 puncte
3(galben si rosu)- iti da dreptul sa schimbi o piesa si iti aduce 100 puncte fiecare.

3(negru si albastru)- blocheaza urmatorul jucator astfel incat nu mai poate rupe(decat cu canasta de 3 ).

Etalarea se face la :

-50 puncte (fara “valori”) pana la 1500 puncte;

-90 puncte (este permisa folosirea “valorilor”) – intre 1500 puncte si 300 puncte;

-120 puncte (cu “valori”) – intre 3000 puncte si 5000 puncte;

- canasta – peste 5000 puncte.

O canasta este o formatie compusa din minimum 7 piese de acelasi rang. O canasta poate cuprinde maximum 3 valori. Acestea pot inlocui orice piesa de orice rang. Canastele pot fi:

„neagra”- cuprinde atat piese cat si “valori”;
„rosie” sau naturala – este formata numai din piese naturale – fara “valori”;
canasta de jokeri – canasta formate exclusiv din “valori”
canasta de 3- ari – este singura canasta care nu poate contine si “valori”.
Canasta Neagra



Canasta Rosie



Canastele facute se strang de pe masa, cele rosii cu o piesa rosie deasupra si cele negre cu o piesa neagra.

Etalarea se face numai dupa ce s-a incheiat prima tura. La etalare nu este obligatoriu sa se scoata toate formatiile de pe tabla, important este ca etalarea sa aiba minimul de puncte. Piesele se pot pastra pentru o viitoare rupere sau pentru o etalare mai tarziu cu riscul ca daca cineva inchide aceste puncte sa se scada in loc sa se adune. Toate formatiile etalate raman pe masa pana la sfarsitul jocului, cu exceptia canastelor care se strang si se pun de o parte.

Dupa ce a trecut prima tura:

Se poate alege dintre: a lua o piesa din gramezile formate la inceputul jocului sau de a “rupe” ultima piesa din sir, cu conditia ca aceasta sa fie folosita in formatie la etalare in aceeasi tura. Pentru ca piesele sunt asezate una peste alta, se poate rupe doar ultima piesa luand dupa aceea toate piesele de dedesubt.

Dupa etalare, partenerul celui care s-a etalat NU poate sa rupa in aceeasi tura decat cu canasta (adica sa aiba 6 piese pe tabla iar cu cea rupta sa faca o canasta) si incepand de tura urmatoare are voie sa rupa daca are pe tabla 2 piese care alaturate celei de jos formeaza o formatie.

La ridicarea teancului pieselor decartate, jucatorul arata perechea ce ii confera dreptul de a rupe si o etaleaza impreuna cu cartea din top. Apoi ia restul pieselor si etaleaza (sau nu) dupa cum doreste. Nu se pot “lipi” piese la formatiile echipei adverse, numai partenerii se pot lipi unul la altul.

Se poate etala si rupe in acelasi timp: trebuie sa ai punctajul minim de etalare, in functie de ce scor ai, plus alte 2 piese de pe tabla care sa se potriveasca cu cea cu care vei rupe (in aceste conditii te etalezi si iei si toata gramada de piese de jos).

Etalarea se face cu minim 3 carti si joker daca ai trecut de pragul de 90 (jokerul are valoarea lui, 50 puncte – nu valoarea cartii pe care o inlocuieste). In cazul in care nu exista punctajul pentru etalare, aceasta se poate efectua si cu formatie de jokeri (cu riscul de a nu-i mai folosi in alte canaste ci doar in canasta de jokeri). Indiferent de punctajul la care esti, te mai poti etala direct cu canasta, nemaitinand cont daca trebuie sa obori la 50, 90 sau 120 puncte.

Tehnica jocului

Toate actiunile jocului se subordoneaza scopului principal, realizarea unui numar cat mai mare de puncte. Ridicarea teancului decartat prezinta un interes major. Sansele de a lua teancul decartat cresc proportional cu numarul pieselor de pe tabla. De aceea etalarea prematura a unui numar mare de pietre nu este recomandabila (scade numarul perechilor de pe tabla). Prima etalare – deschiderea teancului – trebuie sa fie cat mai economica.

In unele faze ale jocului este potrivit „a chema” piesa buna de la adversarul din dreapta prin decartarea unei piese dintr‐o formatie lunga. Daca „figura” se repeta, este posibil ca adversarul sa fie indus în eroare, crezand ca pe tabla nu mai avem o pereche de rangul respectiv.

Un alt lucru important este impiedicarea adversarilor sa ridice piesele decartate. O prima conditie este memorarea pieselor iesite, care pot da indicii despre “mana adversarului”, mai ales in primele ture. Piesele unicat se decarteaza in primele ture (de obicei), cand teancul pieselor decartate este „subtire”, iar cele de blocaj se pastreaza pentru mai tarziu. Cand teancul s‐a ingrosat, nu trebuie sa ezitam a decarta un Joker sau un doi sau 3 de negru (albastru) pentru blocarea teancului.

trei de negru sau albastru nu ii da dreptul urmatorului jucator sa rupa decat cu canasta de 3;
jockerul nu da dreptul nimanui sa rupa o tura intreaga (doar urmatorul jucator poate sa rupa cu canasta de jockeri)
Dupa ce adversarii si partenerii au etalat, numarul si rangul pieselor de pe masa pot da indicatii pentru alegerea piesei de decartat.

Cand un jucator a ramas cu 1 – 4 piese pe tabla, deci exista pericol de „inchidere”, se etaleaza cat mai mult posibil, dar mai ales cu valori mari (care se scad la sfarsitul jocului). Jucatorii pot inchide numai daca au minim 2 canaste. Se anunta la 3, 2, 1 piesa ramase pe tabla.

Terminarea jocului

In momentul in care s-a terminat teancul de piese de jos se termina si jocul si ambele echipe isi numara punctele pe plus sau minus daca nu a inchis nimeni.

Jocul se inchide si atunci cand una din echipe inchide (partenerii se pot intreba daca sa inchida sau nu).

A inchide inseamna a da jos toate piesele de pe tabla, si piesa ce urmeaza a fi data jos se pune pe masa cu fata in jos.

Numararea punctelor

Echipa care are toti 3-ari de galben si rosu primeste 800 puncte, iar echipa care e prinsa cu toti 3-ai de negru si albastru pe tabla i se scad 1600 puncte.

3-ari de negru si albastru se pot scoate din joc (daca ii ai pe toti 4) in momentul in care jocul se apropie de sfarsit si se observa ca nu mai sunt atatea ture incat sa fie dati jos unul cate unul. Ramasi pe tabla ei valoreaza minus 100 puncte.

Inchiderea se puncteaza cu 100 puncte, apoi se numara baza: cate canaste sunt (fiecare cu punctajul ei – vezi mai sus) + inchiderea + 3-ari de galben sau rosu. Apoi se numara toate piesele etalate plus toate piesele din canasta fiecare piese cu punctele ei. Tot ce e pus peste canasta (canastele cu mai mult de 7 piese) se numara 50 puncte indiferent cate piese ai peste canasta. In cazul in care o echipa nu s-a etalat deloc pe parcursul jocului i se scad toate punctele de pe tabla inmultite cu 2. Daca respectiva echipa s-a etalat dar nu are nici o canasta atunci i se scad toate punctele etalate si de pe tabla.


comenteaza . modifica . sterge
semnaleaza adminului . adauga la bookmarkuri

comentarii (23):


Valoarea canastelor. - de httbogdan la: 11/11/2012 20:40:44
Valoarea canastelor o aveti mai jos:

canasta rosie (fara valori) 500 puncte
canasta neagra(cu valori) 300 puncte
canasta de 1 neagra 500 puncte
canasta de 1 rosie 1000 puncte
canasta de jokeri 2000 puncte
canasta de 3 3000 puncte
Daca echipa are macar o canasta se aduna piesele etalate si se scad cele de pe tabla.
#636216 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
httbogdan - de zaraza sc la: 11/11/2012 20:50:11
Am jucat canasta cu carti de joc, constant cativa ani, demult. Daca vedeam atatea amar de reguli, cred ca imi pierea cheful sa ma apuc! ;)

#636217 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
zaraza sc - de httbogdan la: 11/11/2012 21:35:18
Nu este atat de complicat...aici sunt doar prea multe cuvinte... ;D
#636220 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
httbogdan - de zaraza sc la: 11/11/2012 21:59:56
Asta am zis si eu... ca sa nu se sperie lumea cand vede teoria! ;)
As scrie regulile de joc pentru Pacalici. Cine nu-l stie l-ar juca de curiozitate... ;)) Teoria i-ar da o fatza mai spilcuita! :)

#636222 (raspuns la: #636220) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
Pacalici... - de httbogdan la: 11/11/2012 22:18:03
nici nu mai stiu cum se joaca...am uitat multe jocuri din copilarie, sau mai bine spus, am uitat regulile :)
#636223 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
*** - de zaraza sc la: 11/11/2012 22:23:52
Intr-una din zilele viitoare ma gandesc sa scriu aici regulile. :D

#636224 (raspuns la: #636223) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
*** - de httbogdan la: 11/11/2012 22:50:49
sincer, in zilele urmatoare ma gandesc sa pun aici toate jocurile vechi, ale caror relguli inca le mai tin minte...
- Nu te supara frate (in special pentru barbati, de unde si "frate")
- Calcatea (unisex)
- Elastic (pentru fete)
- Sotron (doar pentru fete)
- Ratele si vanatorii (unisex)
- Tara, tara vrem ostasi (pentru cei puternici :)))
- Batistuta (pentru plangaciosi)
- Pac - Pac (viitorii counter-strike'ri)


Incerc sa mai imi aduc aminte..:D
#636225 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
*** - de Baby Mititelu la: 12/11/2012 08:58:17
Am jucat canasta si-mi placea mult! Dar ce nu jucam? mai este un joc asemanator cu canasta dar imi scapa numele acum. Eram innebunita dupa remy, sah, table. Sotron, ratele si vanatorii, ascunselea, prinselea, statuietele...si alte cateva mii de jocuri.
Faina confa!
#636238 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
*** - de Baby Mititelu la: 12/11/2012 10:53:30
Whist? Cine m-ajuta?
#636245 (raspuns la: #636238) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
Baby - de zaraza sc la: 12/11/2012 12:55:12
Nu stiu. (nici jocul, nici cine te poate ajuta). Eu am jucat odata-de doua ori, wind, il stiau colegele mele de facultate. Dupa multi ani am constatat ca mi-e imposibil sa mai aflu regulile. Sau mai stii?...

#636246 (raspuns la: #636245) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
Pacalici - de zaraza sc la: 12/11/2012 14:04:13
se joaca folosind un pachet de carti de joc avand perechi si o singura carte desperecheata. Perechile pe care le stiu din copilarie erau de exemplu barbat/femeie in costume nationale romanesti sau, alt pachet, costume nationale ale diverselor popoare. Se amesteca, se impart jucatorilor care pot fi de la doi la... cat incap. Cam cate cinci carti initial. Restul cartilor se aseaza pe masa (sau ce aveti pe acolo) cu fatza in jos. Fiecare jucator se uita in cartile sale si daca are deja perechi le scoate si le asaza cu fatza in jos in fatza sa. Perechile formate in timpul jocului sunt scoase din joc. Incepand de la un jucator ales prin consens (da, exista si consens...), fiecare trage cate o carte din teancul de jos, pana se termina cartile din teanc. Perechile formate se depun jos cum am spus. Dupa ce se termina cartile din teanc, fiecare trage cate o carte de la cel de langa el, intr-o anumita directie, aleasa, da... tot prin consens! Cel care ramane singur cu Pacaliciul in mana pierde jocul si este pasibil de pedeapsa. De exemplu amesteca el cartile pentru data viitoare sau face cinste cu cate o inghetata celorlalti. Nu mi s-a intamplat niciodata, dar am visat la asta... :D

#636250 (raspuns la: #636224) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
zaraza sc - de httbogdan la: 12/11/2012 14:48:33
Dupa citirea regulamentului, zau ca m-as baga la o carte...am dat un mic refresh si mi-am adus aminte de Trombon... :))
#636255 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
Whist. - de httbogdan la: 12/11/2012 21:38:31
Regulament Whis.

Numarul de jucatori
Minim jucatori: 3

Maxim jucatori: 6

Whistul este un joc individual.

Cartile la Whist
Se aleg din pachetul de carti cate 8 carti pentru fiecare jucator incepand cu cartile cele mai mari. Astfel pentru 3 jucatori se aleg 24 de carti, iar cea mai mica carte va fi 9, pentru 4 se aleg 32 carti si cea mai mica carte va fi 7 etc

Ordinea cartilor este standard: A cea mai mare, apoi K, D, J, 10 etc.

3 jucatori - 24 carti- A, K, D, J, 10, 9
4 jucatori- 32 carti - A, K, D, J, 10, 9, 8, 7
5 jucatori - 40 carti - A, K, D, J, 10, 9, 8, 7, 6, 5
6 jucatori - 48 carti - A, K, D, J, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3

Structura jocului de Whist
In functie de numarul de jucatori, initial se vor imparti cate o singura carte la fiecare: 3 jucatori => 3 jocuri de o carte, 4 jucatori => 4 jocuri de o carte. Apoi se mareste numarul de carti impartite: 2 carti, apoi 3, pana se impart toate cartile, adica fiecare jucator are 8 carti in mana. Se joaca tot atatea runde cu opt carti cati jucatori sunt la masa. Apoi numarul de carti incepe din nou sa scada, pana se ajunge la o carte. Din nou se joaca atatea maini cu o carte cati jucatori sunt prezenti la masa.
Exemplu: Avem 3 jucatori la o masa, in total vor fi 21 de runde jucat si numarul de carti al fiecarei runde va fi in felul urmator: 1, 1, 1 apoi 2, 3, 4, 5, 6, 7 apoi 8, 8, 8 apoi simetric 7, 6, 5, 4, 3, 2 si din nou 1, 1, 1.

Atu-ul
Dupa ce se distribuie cartile unei maini, se intoarce o carte. Aceasta este atu-ul, adica se va tine cont de culoarea cartii: inima neagra, inima rosie, romb sau trefla.
In jocurile cu opt carti nu exista atu.

Cum se dau cartile la Whist
Se alege aleator cel care va imparti cartile (dealerul), iar apoi in ordine fiecare jucator va fi dealer in sensul acelor de ceasornic. Daca unul dintre jucatori se ofera sa fie dealer pe toata durata jocului se va respecta ordinea impartirii cartilor, iar succesiv fiecare jucator va incepe primul.

Licitarea
Fiecare jucator incepand cu primul trebuie sa liciteze in functie de cate maini de carti crede ca va lua. In tabela de scor si licitare se noteaza in coloana din stanga a fiecarui jucator cat liciteaza fiecare. Suma tuturor pariurilor trebuie sa fie diferita de numarul de carti al rundei (astfel ultimul care liciteaza poate fi obligat sa nu parieze numarul dorit). Un pariu nu poate fi mai mare decat numarul de carti impartite (de exemplu, la un joc de 4 carti, un jucator nu poate paria 5 sau 6 etc, dar poate paria 0, 1, 2, 3 sau 4).

Reguli de joc la Whist
Dupa ce cartile au fost impartite si fiecare jucator si-a evaluat cartile primite, se liciteaza. Apoi primul jucator incepe, adica da o carte jos. In sensul acelor de ceasornic, fiecare jucator da o carte jos in functie de regulile urmatoare:

Carte la culoare => Atu => orice alta carte (neaparat se respecta aceasta ordine)

...
#636260 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
Whist. - de httbogdan la: 12/11/2012 21:39:28
...Asadar, daca primul jucator incepe cu o carte de o anumita culoare, urmatorul jucator va incerca sa dea o carte de aceeasi culoare, daca nu are in mana va da o carte de culoarea atu-ului(se spune ca va da atu), iar daca nici atu nu are in mana va da orice carte.

Mana este castigata de cel cu cel mai mare atu, daca nu este nici o carte de atu data, atunci mana va fi castigata de cartea cea mai mare din culoarea cu care a inceput primul jucator. Cel care castiga mana este cel care incepe mana urmatoare, daca mai sunt carti in joc. Scopul este sa castigi exact atatea maini cate ai pariat la inceput. Runda se termina cand s-au jucat toate cartile din mana.

La jocurile de 8 carti nu exista atu si se tine cont doar de cartile la culoare:
Carte la culoare => orice alta carte

Punctajul la Whist
Scopul jocului este sa acumulezi cat mai multe puncte.

Initial, fiecare jucator are punctajul 0. Dupa fiecare runda jucata, se completeaza in tabel, in rubrica de scor, punctajul fiecarui jucator. Astfel, daca un jucator a luat cate maini a licitat, i se adauga la scor 5 puncte + numarul de maini licitate. Daca nu ai reusit sa iei cat ai licitat, atunci ti se scade din punctaj cate un punct pentru fiecare mana luata in plus sau in minus.

Exemple:
ai licitat 3 si ai luat 3 maini => se adauga la scor 5 + 3 = 8 puncte
ai licitat 3 si ai luat 1 mana => se scade din scor 3 - 1 = 2 puncte
ai licitat 3 si ai luat 5 maini => se scade din scor 5 - 3 = 2 puncte

Daca un jucator a castigat 5 runde consecutive ( a pariat corect) atunci el se premiaza cu 10 puncte, iar daca un jucator a gresit 5 runde la rand atunci el este penalizat cu 10 puncte. Pentru premiere si/sau penalizare nu se iau in considerare jocurile de 1 (de cate o carte).

Jucatorul castigator este cel care are cele mai multe puncte dupa ce toate rundele au fost jucate.

Variante ale jocului de Whist
Pentru diversitate, jocul se poate incepe cu rundele de cate 8 carti, apoi descarescator cate 7, 6, 5, 4, 3, 2 si apoi cele de 1 si simetric iarasi crescator pana la cele de 8.

La rundele de o carte, fiecare jucator isi poate pune cartea pe frunte, astfel un jucator vede cartile celorlalti, dar nu stie ce carte are el. Cheia jocurilor pe frunte e sa nu dai de inteles celorlalti ce carti au, mai bune sau mai proaste.

O alta varianta a jocului le da mai multe sanse "pierzatorilor": un jucator se poate hotara (numai in prima jumatate a jocului) sa joace la "zero", adica sa incerce sa aiba la finalul jocului scorul 0, punctajul de unde a inceput. Astfel, el trebuie sa anunte ceilalti jucatori de aceasta pentru ca acest lucru va influenta foarte mult jocul.
#636261 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
*** - de Baby Mititelu la: 13/11/2012 07:54:36
Asa complicat era??? Cand il jucam, parea mai simplu...eram innebunita dupa whist...
#636264 (raspuns la: #636261) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
Baby - de zaraza sc la: 13/11/2012 12:04:44
Si canasta pare complicata cand citesti mai sus... Totdeauna prefer sa invat ceva practicand. Daca imi povestesti teoria si daca nici nu ma arde problema, greu bag in cap...
Poti sa indraznesti sa joci cu cineva whist, n-o sa ti se para asa greu, garantez!! Mai ales ca l-ai jucat si o sa-ti aduci aminte! Poate erau niste diferente... dar iti aduci tu aminte!

Ce am vrut sa mai zic despre jocuri... e foarte important sa nu te deranjeze sa pierzi. Eu am scapat de asta undeva pe la 14 ani. Eu zic ca numai asa gusti farmecul unui joc, cand joci cu detasare.

#636268 (raspuns la: #636264) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
Z - de Baby Mititelu la: 13/11/2012 12:37:02
Cand joci cu detasare...:)...valabil in tot ce facem in/cu viata noastra!
#636270 (raspuns la: #636268) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
Baby - de zaraza sc la: 13/11/2012 12:51:28
Cand te gandesti cum trebuia sa fi trait noi viata pe pamant... nu legati de bani, nu legati de serviciu, nu legati de X ca nu ne mai iubeste :(((( Sunt niste reguli de joc pe pamant, "scrise" de noi. Dar nu invatam sa pierdem decat mult prea tarziu... Hai sa ne jucam pe pamant, fara teama de a pierde. Singura miza pe pamant e constiinta noastra. Am venit pe pamant uitand cine suntem. Cand jucam in familie, nu conta ca era mama sau tata, ca noi eram copii. Uitam asta pe durata jocului, daca nu intervenea ceva dinafara.

#636271 (raspuns la: #636270) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
Si totusi, Z... - de Baby Mititelu la: 13/11/2012 19:32:25
Poate ca asa a trebuit sa venim pe pamant, UITAND! Pentru ca e foarte ciudat...vezi, cam toti uitam, cam toti nu stim sa..., cam toti jucam cam aceleasi jocuri, de-a mama si de-a tata, de-a iubirea, de-a munca, de-a banii.
Vazusem la tv povestea unei doamne care de multi ani traieste FARA BANI. Dar e una singura. M-am intrebat: eu as avea curajul? Te intreb: tu ai avea curajul?
#636282 (raspuns la: #636271) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
Baby - de zaraza sc la: 14/11/2012 08:32:57
Nici nu reiese ca ma indoiesc de asta. Poate doar las o portita pentru cine nu crede... N-ai cum sa te joci la nivelul asta, daca nu uiti complet cine esti si de unde vii. Altfel nu se nasteau atatea religii, nu construiam atatea teorii economice. Din pacate, diversitatea asta a avut si revers, dar asa e pe pamant, nu exista bine fara rau si invers. Am introdus prea mult ego in mintea noastra si ne razboim pentru orice.

Curaj am, dar imi foloseste? Foloseste cuiva? Trebuie sa ai curaj sa faci ceva ce va fi urmat mai devreme sau mai tarziu... Ea asa a simtit. Eu simt ca e mai bine pentru mine si pentru ceilalti sa fac ceea ce fac. :) Daca renuntam toti la bani nu stiu daca e realist. Ideea e ca fiecare e unic si fiecare are/va avea contributia lui proprie la schimbarile ce vin.

#636285 (raspuns la: #636282) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
Regulament Valiza. - de httbogdan la: 15/11/2012 23:04:24
Este un joc pe care l-am invatat de putin timp si este foarte distractiv.

Regulament.

Se stabileste de la bun inceput dimensiunea valizei.
Este asemanator cu regulamentul pentru Fazan, doar ca litera la care ramane cel ce spune alfabetul, trebuie folosita in gasirea unui obiect, lichid, animal, etc. care sa incapa intr-o valiza, de catre fiecare jucator in parte.
Nu au voie sa se repete cuvintele.
Nu au voie sa fie folosite diminutive.


Bafta! ;)
#636328 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
Regulament Mima. - de httbogdan la: 15/11/2012 23:11:53
Pe scurt.

Minim 3 jucatori. Fiecare jucator scrie pe o hartie un nume de film, o expresie, un personaj celebru, sau pur si simplu un cuvant oarecare. Biletelele se amesteca. Primul jucator extrage un biletel si va trebui sa mimeze si sa-i faca pe ceilalti sa ghiceasca. Nu e voie sa se vorbeasca. Se pot stabili insa unele semne de la inceput. Se poate juca si pe perechi.

Sau detaliat.

Iata de ce vei avea nevoie:
- un cronometru sau un ceas pentru a contoriza timpul fiecarei echipe
- un pix si o hartie pentru a tine scorul
- foi pe care se vor scrie cuvintele/propozitiile/numele
- un arbitru neutru

Scopul jocului este ca participantii sa exprime un cuvant / o idee / un citat / numele unei persoane, al unei carti sau show tv in cel mai scurt timp cu putinta. Jucatorii se impart in doua echipe.

Subiectele mimei pot fi scrise pe foi in doua moduri: fie in avans (si atunci o persoana nu va juca pentru ca va sti raspunsurile) sau una dintre echipe scrie subiectele pentru cealalta echipa si invers.

Pentru inceput, fiecare echipa isi alege un conducator. Conducatorul este cel care va mima iar echipa sa trebuie sa ghiceasca ce mimeaza el. Conducatorul nu are voie sa isi foloseasca vocea in vreun fel si nu poate arata cu degetul inspre vreun obiect pentru a veni in ajutorul echipei sale. Procesul ghicirii incepe in secunda in care incepe mima propriu-zisa.

Membrii echipei pot spune in orice ordine ce cred ei ca se mimeaza. Daca unul dintre membri ghiceste ceva corect conducatorul poate arata inspre el si da din cap in semn de afirmare.

Daca echipa ghiceste raspunsul inainte de expirarea timpului persoana care a ghicit ultima parte a raspunsului devine conducator si mimeaza in continuare, altfel este randul celeilalte echipe.

La fiecare raspuns corect dat o echipa primeste un punct; jocul poate continua pana cand una dintre echipe acumuleaza 10 puncte, spre exemplu. O alta modalitate de a juca mima este ca fiecare echipa sa ghiceasca un numar anume de subiecte iar arbitrul cronometreaza timpul in care se ajunge la raspuns. La sfarsit, echipa cu cel mai mic timp total castiga.
Anunturi Google
#636329 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
Regulament Ratele si Vanatorii - de httbogdan la: 24/11/2012 17:04:12
Raţele şi vânătorii


Vârsta jucătorilor. De la 6 ani în sus

Numărul copiilor . Jocul se joacă cu de la 4 jucători în sus.

Obiective. jucătorii îşi dezvoltă spiritul de atenţie, învaţă să respecte reguli, fac mişcare, se distrează.

Spaţiul de joacă. în exterior, pe iarbă (dar şi în interior)

Materiale necesare. o minge
Pregătirea jocului. Li se prezintă jucătorilor regulile de joc.

Cum se joacă "Raţele şi vânătorii". Se aleg doi copii pentru a fi vânători şi vor fi pozitionaţi la o oarecare distanţă, în funcţie de vârsta şi numărul jucătorilor. Restul copiilor vor rămâne la mijloc, fiind raţele. Vânătorii trebuie să arunce cu mingea de la unul la celalalt încercând să nimerească raţele. O raţă are 3 vieţi. Dacă este nimerită de vânător cu mingea de 3 ori, iasă din joc. Când rămâne o sigură raţă, vânătorii au la dispoziţie atâtea posibilităţi de a nimeri raţa, câţi ani are aceasta (copilul). La finalul jocului se aleg alţi vânători. (De obicei copilul care a ieşit primul şi cel care a ieşit ultimul din joc).
#636412 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul


Cursuri de matematica si fizica online!
Incearca-le gratuit acum

Peste 3500 de videouri de cursuri cu teorie, teste si exemple explicate
www.prepa.ro
loading...


loading...

cautari recente
mai multe...

linkuri de la Ghidoo: