-50%
reducere de Black Friday
Cursuri de matematica si fizica online!
Incearca-le gratuit acum

Peste 3500 de videouri de cursuri cu teorie, teste si exemple explicate
www.prepa.ro

Despre a FI adevarat


de JNairda la: 02/04/2005 14:12:00
modificat la: 06/04/2005 14:45:48
voteaza:
Mesajul lui Cristos este al transcendentei fiintei umane. Adica pentru fiinta umana exista un dincolo, exista o alta dimensiune in care ea devine completa iar aceasta dimensiune care duce la implinire se numeste dimensiunea spirituala.



Cand a vorbit despre a doua nastere a spus ca "orice este nascut din carne este carne " dar orice este nascut din Spirit este Spirit". Deci in momentul in care suntem adusi la viata avem constiinta naturii noastre materiale fizice. Psihicul nostru acumuleaza experiente, senzatii dintr-o lume fizica, palpabila. Pentru a transcede aceasta experienta umana limitata in dimensiuni trebuie sa atingem "Tronul lui Dumnezeu", "Imparatia Divina". Trebuie sa ne nastem a doua oara din Spirit si Duh Sfant si trebuie sa ne stabilizam acolo.



Greseala bisericii ca institutie si a altor organizatii religioase crestine este ca nu indeamna credinciosii sa cugete la mesajul biblic "Imparatia lui Dumnezeu este inlauntrul vostru". Ceea ce realizeaza biserica este de fapt o diversiune. Caci asa cum paraurile se varsa in rauri, raurile in fluvii iar fluviile in mari si oceane la fel tendinta naturala, fireasca a fiintelor umane este catre evolutie, catre esenta spirituala interioara care se lasa revelata in noi. Deci prin diversiunea creata biserica directioneaza atentia umana, care are in mod natural tendinta de interiorizare a realitatii spirituale, catre o realitate exterioara, materialista, fizica (catre "carne"). Aceasta realitate ia forma unor norme cu caracter absolut, a unor dogme si prejudecati limitate, neverificate, bazate pe principiul "crede si nu cerceta". Rezultatul unei atitudini bazate pe credinta oarba este cel mai adesea fanatismul religios. Ritualurile stereotipe, incantatii lungi sub forma unor recitari ale textului bisericesc, mecanice, fara nici o putere inovatoare asupra interiorului fiintei umane, asociate cu decadenta si lacomia preotilor, duc la o confuzie si o incapacitate de intelegere a fenomenului spiritual din partea "copiilor lui Dumnezeu". Gregoire de Kalbermatten face urmatoarea observatie, referinduse la cantecele gregoriene cantate de preoti:''Poate, odata, aceste imnuri au fost cantate de preoti plini de bucurie. ... Cum pot sa-l faca pe Dumnezeu atat de lipsit de viata?Cum indraznesc? Cand El este atat de maret, incat eu abia il pot intrezari.''



Aceasta lipsa de accesibilitate pentru marea masa de oameni, cultivata cu grija de slujitorii bisericilor ascunde de fapt incapacitate lor spirituala. Lipsa de pedagogie si de metodica este egala cu necunoasterea. Elevii, invataceii nu inteleg nimic din ce le explica dascalul care nu este el insusi cuprins de fenomen.



Afirmatia\motivatia care se face este ca acesti oameni au nevoie de indrumare spirituala, au nevoie de un ghid, au nevoie de un indrumator, si exagerand, fara a fi insa neadevarat complet, au nevoie de cineva care sa se ocupe de viata lor spirituala in locul lor. Dar oare de cate ori nu s-a exprimat Isus impotriva celor care isi manifesta aceasta tendinta educativa ? Oare nu a zis:"Vai de voi, carturari si Farisei fatarnici! Pentru ca voi inchideti oamenilor Imparatia Lui Dumnezeu: nici voi nu intrati in ea, si nici pe cei ce vor sa intre , nu-i lasati sa intre."(Matei 23:13 ) sau "Multi Imi vor zice in ziua aceea: "Doamne, Doamne! N-am proorocit noi in Numele Tau? N-am scos noi draci in Numele Tau? Si n-am facut noi multe minuni in Numele Tau? ...Atunci le voi spune curat: "Niciodata nu v-am cunoscut; departati-va de la Mine, voi care lucrati faradelege."(Matei 7:22-23). Caci asta este emblema profitorilor, a ignorantilor, a afaceristilor spirituali: ei vor profit. Ei cred ca daca vor face anumite lucruri vor fi obligatoriu recompensati, si pretind asta cu aroganta si agresivitate. In primul rand insa vor impune ca ceilalti oameni sa-i respecte pentru faptele lor marete. Foarte multi profitori sub masca spiritualitatii au distrus suflete inocente, au distrus familii si au jefuit oamenii de averile lor. Cu ce se cred preotii sau ceilalti ca ei mai buni? Oare Isus nu i-a spus chiar lui Petru, din cauza arogantei sale, "Inapoia Mea, Satano: tu esti o piatra de poticnire pentru Mine! ..."(Matei 16:23) spunand astfel ca de fapt acesta lucra impotriva lui Dumnezeu ? Oare pentru a deveni divin\sfant este suficient sa se urmeze o scoala de preoti ? Oare la o astfel de scoala nu se creeaza doar niste ''carturari'' ?



In Githa se spune ca trebuie sa actionam desprinsi de fructul faptelor:



'' Stand in yoga, indeplineste faptele, parasind [legatura fata de ele], o Dhananjaya, fiind acelasi la reusita si la nereusita; acestei egalitati [de spirit] i se spune yoga(unire cu Divinul).''. Acesta este mesajul Divin, mesajul lui Shri Krisna. Este porunca Divina, norma Divina. Fructul faptelor este primit chiar in clipa infaptuirii lor. Daca faptele noastre sunt bune vom culege roade bune. Daca sunt rele vom primi ''pedeapsa''. Deci atitudinea este cea de abandon. Rasplata nu este ceruta cu impertinenta. Rasplata este primita in functie de onestitatea efortului. Si nu noi suntem cei in masura sa decidem daca am fost raplatiti pe masura meritelor noastre. In Biblie este data pilda lucratorilor viei(Matei 20). Noi nu trebuie sa cerem recunoasterea meritelor noastre, nu trebuie sa cerem mai mult decat ceea ce Divinul deja ne-a oferit. Oamenii se incapataneaza insa si protesteaza iar aceasta revolta si nemultumire duce la orgolii mari nesatisfacute.



Un alpinist care s-a catarat inaintea celorlalti va putea cu ajutorul unei franghi sa-i ajute pe cei ramasi in urma. Daca insa alpinistul este printre ultimii cum poate el sa-i ajute pe ceilalti ? Tot asa daca un om nu are o natura sfanta, spirituala cum poate sa-i indrume pe ceilalti ? Cum poate sa-i emancipeze ? Si Lordul nostru Isus se exprima atat de clar cand se referea la aceasta conditie minima pentru ca un om sa devina educator spiritual: "Tot asa si voi, pe dinafara va aratati neprihaniti oamenilor, dar pe dinlauntru sunteti plini de fatarnicie si de faradelege."(Matei 23:28), "Caci eu va spun ca, daca neprihanirea voastra nu va intrece neprihanirea carturarilor si a Fariseilor, cu nici un chip nu veti intra in Imparatia Lui Dumnezeu."(Matei 5:20), "Lasati-i: sunt niste calauze oarbe; si cand un orb calauzeste un alt orb, vor cadea amandoi in groapa."(Matei 15:14).



Adevarata atitudine spirituala este prezentata de Isus prin pilda omului umil:



"Luati seama sa nu va indepliniti neprihanirea voastra inaintea oamenilor ca sa nu fiti vazuti de ei; altminteri nu veti avea rasplata de la Tatal vostru care este in ceruri.



Tu dar, cand faci milostenie, nu suna cu trambita inaintea ta, asa cum fac fatarnicii in sinagogi si in ulite, pentru ca sa fie slaviti de oameni. Adevarat va spun ca si-au luat rasplata . ...



Ci tu, cand te rogi, intra in odaita ta , incuie-ti usa si roaga-te Tatalui Tau, care este in ascuns; si Tatal tau, care vede in ascuns, iti va raplati.".(Matei 6:1-6 )



Odaita este metafora templului din inima, din interior fiintei noastre. In inima este sediul Spiritului, Atma. Dumnezeu vede in ascuns, caci el este Martorul Jocului Cosmic, este Spiritul suprem. In momentul in care efortul nostru sincer este de apropriere de Divin binecuvantarile se resimt in primul rand in interior, in linistea noastra sufleteasca.

comenteaza . modifica . sterge
semnaleaza adminului . adauga la bookmarkuri

comentarii (2):


Frumos - de TeodoraPA la: 06/04/2005 15:44:18
Frumos si bine zis. Ai dreptate. Dar eu n-as baga yoga intr-o oala cu crestinismul...

Take heed when you think you stand, lest you fall.
#42174 comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul
teodora - de giocondel la: 15/04/2005 07:33:44
de ce nu?

ambele sunt cai spirituale ce isi au sursa intr-unul si acelasi Dumnezeu. Krisha a fost un Mesager divin, la fel si Budda, Zoroastru, Moise, Mohamed, Isus si inca altii ...nici unul din acesti profeti nu are un rang mai mare decat celalt desi mesajul lor a fost mai simplu sau mai complex, in functie de capacitatea de intelegere a umanitatii la momentul respectiv. Pentru ca toti sunt unul si acelasi, canale perfecte prin care cuvantul lui Dumnezeu a curs catre omenire, receptacole ale Spiritului Divin, imuabil, etern, niciodata schimbator...UNIC

"To merit the madness of love, man must abound in sanity"
-The Seven Valleys-

#43708 (raspuns la: #42174) comenteaza . modifica . semnaleaza adminului . blocheaza userul


-50%
reducere de Black Friday
Cursuri de matematica si fizica online!
Incearca-le gratuit acum

Peste 3500 de videouri de cursuri cu teorie, teste si exemple explicate
www.prepa.ro
loading...