utilizator: zuboc

Nu exista subiecte.

comentarii recente:

Cum va simtiti cand va intoarceti in Romania - de zuboc la: 09/08/2005 03:03:44
(la: Cum va simtiti cand va intoarceti in Romania ?)
Foarte bun comentariul tau, Florine. Realist. Sincer sa fiu nu stiu cat vei rezista sa ramai acolo odata ce ai "gustat" viata din lumea civilizata. Sunt de patru ani in UK, locuiesc in Londra si-mi place aici. Am fost acasa de cateva ori, prima data dupa trei ani. A fost un soc. De cum ajungi in vama diferenta te loveste in plin. Nu pot sa inteleg, parca acea cortina de fier ar exista inca, ba chiar la modul propriu. Vamesii, gropile, casele darapanate, foarte mult praf daca e uscat sau noroi daca ploua, militienii de la circulatie si nu numai care practic jefuiesc la drumul mare, toate astea si multe altele te lovesc direct, in fata, imparabil. Mi-e dor de Romania, de prietenii si rudele de acolo, uneori chiar acut, nu cred insa ca intoarcerea in tara in alte scopuri decat turistice poate fi macar o optiune pentru moment. Cand spun moment ma gandesc la urmatorii cel putin cinci ani. Ce e grav este ca nu e vorba de bani, asa cum multi tind sa creada. E mult mai mult, e vorba de starea de siguranta pe care o am aici. E vorba de acel "thank you" si "please" care nu lipsesc niciodata din conversatie, oricat de scurta, de zambetul fals dar care e acolo in locul privirii incruntate pe care o primesc in Romania.
Am venit cu masina si prima noapte am innoptat la Cluj. A doua zi dimineata am facut o plimbare pe jos, prin centru, nu mai vazusem Clujul de ceva ani buni. Nu stiu de ce dar deodata mi s-a facut o frica teribila, pur si simplu mergand pe strada, mi s-a parut ca deodata poate aparea cineva care pur si simplu sa infinga un cutit in mine, in mijlocul multimii. Cred ca pentru vreo jumatate de ora am simtit fizic o mare nesiguranta, mi-era frica. Apoi m-am obisnuit, re-obisnuit.
Si cum se conduce, vai cum se conduce. Nicaieri in Europa traficul auto nu e mai prost, cu soferi atat de ignoranti si agresivi. Din reflex am oprit la o trecere de pietoni, undeva intr-o comuna, unde doua femei vroiau sa traverseze. N-au traversat. Pur si simplu se uitau la mine, nu intelegeau de ce am oprit. Iar din spate ma claxonau deja unii dintr-o Dacie vai de mama ei, dar grabiti nevoie mare.
In Bucuresti stateam la semafor, eram primul. Pe partea opusa tot la semafor astepta masina politiei. Deodata in fata mea s-a bagat un taxi, o Dacie galbena, care ca sa ajunga in fata mea a circulat pe contrasens cel putin 100 metri. Si nu s-a incadrat in fata mea, pur si simplu nu era loc, dar a tras harbul lui de Dacie cu botul in fata mea si restul masinii pe contrasens, in fata militienilor. Pentru asa ceva te opreste politia in orice tara din lume si foarte probabil ti se iau si trei puncte daca nu permisul. Nu si in Romania.
Mamaia, litoral, atmosfera de vacanta si nenumarate fete care de care mai frumoasa. Ne-am decis sa cinam la un restaurant ce arata ca o corabie, practic era un fel de corabie iar mesele sunt pe punte. Am asteptat aproape jumatate de ora sa ni se ia comanda, apoi alte 45 minute pana sa fim serviti, bineinteles cu altceva decat ceea ce comandasem. Dar am mancat, nu mai puteam risca o alta ora, ne era chiar foame. Nu sunt o persoana irascibila, ba din contra sunt foarte calm, de data asta m-am decis insa sa fac reclamatie. Dar cui, managerul nu era acolo, condica nu exista, la numarul de telefon pentru protectia consumatorului nu raspundea nimeni. Macar am spus tuturor unde sa nu manance. De la nici un restaurant nu m-am ridicat satul si timp de zece zile am fost la cel putin 25 restaurante. A, sa nu credeti ca sunt vreunul care infuleca cu amandoua mainile cate sapte feluri de mancare. Am inaltimea de 1,76 si greutatea de 84 kg, deci ma incadrez in limitele absolut normale. Preturile sunt aproape ca la Londra, numai ca aici rareori poti termina ce ai comandat.
Asta nu pot intelege, cum supravietuiesc oamenii acolo in conditiile in care preturile la produsele alimentare sunt egale, ba chiar la multe produse mai mari decat la Londra. Acum cateva luni a fost tata in vizita la mine si bineinteles l-am luat la shopping, in supermarket. A constatat cu stupoare ca multe produse sunt mai ieftine, in mod direct nu la paritate cu salariul, decat cele din Romania.
Asa ca aici este acasa, aici sunt si ma simt acasa, desi tare mult as fi vrut sa fie invers.